Tunga klockor

Den här träningsveckan är en lätt vecka med styrkefokus. Dagens träning bestod av ett kettlebellspass följt av 4 km snabbdistans.

Kettlebellspasset var det första jag kört på egen hand och jag hade dagens pass lite som ett "hittaformernaförhurjagskallgörapass" men det blev faktiskt ett riktigt bra pass. Kommer nog inte att göra så mycket förändringar i det passet på ett tag, jag håller mig till enkla basicövningar nu i början. Det som är så grymt bra är att man aktiverar i stort sett hela kroppen i flertalet av övningarna.

Snabbdistanspasset på löpband var ett skönt kvitto på att gårdagens slit och släppass var en engångsföreteelse, passet var en riktig höjdare och kroppen kändes riktigt bra.

Jag har bråkat fram och tillbaka med mig själv en period nu när det gäller vilka tävlingar jag skall köra 2011 och dom senaste två dagarna har jag sladdat till det rejält, innan den här veckan är slut så skall kalendern sitta, så är det bara. Jag vill ha planen klar för mig lång tid i förväg och anledningen till att jag bråkar nu är att jag blev så övertygad under ATY vad det är jag skall hålla på med så att jag vill byta ut ett par lopp som jag planerat in mot lopp där jag verkligen känner att jag hör hemma så att säga.

Igår fick jag en present av min vän och mentala coach Susanne Pettersson, läs den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0