Nu är det dags.

Nu har förkylningen äntligen lagt sig och imorgon börjar jag träna igen, äntligen. Tror i och för sig att den extra vilan jag "tvingades" till har varit bra.
Nu blir det lugn träning fram till måndag och sedan kör jag igång med schemat jag lagt fram till TEC.

Häromdagen beskrev jag min träningsplan och då beskrev jag att jag kommer att köra ett "varannan vecka" schema, där en vecka är styrke och fart betonad och den andra är mängdbetonad. Styrketräningen kommer jag att genomföra dels med kettlebells som jag blev helt såld på när jag gick en kort introutbildning för ett tag sedan. Jag tror verkligen att kettelbellsträningen ligger helt i linje med hur jag ser på styrketräning. Självklart kommer jag också att fortsätta med prehabpass med chefen på onsdagar. Med dessa två typer av pass kommer jag garanterat att få ut det jag vill av styrketräningen. Jag lägger alltid fokus på stabilitet och funktionalitet. Det är viktigt för mig att alla pass genomförs med ett tydligt mål och med fokus oavsett vilket pass det är, tiden med träningspass som bara "rivs av" är förbi sedan länge.
Bilden nedan visar min ena fot 30 minuter efter målgång på ATY, kolla hur solljuset liksom lyser genom tån. Det var en hel del vätska under den nageln vill jag lova.

Nu skall jag titta på en film jag fick låna av Sebastian, den har jag längtat efter att få se. Recension kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0