Call me mr level eight.

För ett tag sedan var min fina fru på kickoff på gymmet där hon är spinninginstruktör, där fick hon bland annat genomföra ett coretest. Testet gick ut på att stå i olika varianter av plankan i en följd utan vila. Det finns åtta nivåer och mina supergrymma fru klarade upp till nivå fem, tre månader efter förlossning. Det kallar jag stenhårt.

Jag var givetvis tvungen att testa, sagt och gjort. Igår kväll fick min fina fru agera testledare. Jag fick dra på rejält med pannben och var genomsvettig efteråt, men som rubriken säger, call me mr level eight. Gott att veta att man har coremusklerna där dom skall vara.
Här är en bild från mitten av testet:


Dagens träning blev en trög historia. 20 km stod det på schemat och i 10 km var allt frid och fröjd sedan började låren skrika att dom inte var återhämtade från ATY. Grisade en stund innan jag styrde kosan hemmåt. Passet slutade på 17 km och dom 17 var bra så det känns åndå ok. Nu har jag en relativt lätt träningsvecka framför mig där fokus ligger på att komma in i schemat och att börja träna strukturerat.

Imorgon blir det kettlebells.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0