Across the years, sista inlägget.

Jag har fått en del frågor efter loppet som jag tänkte besvara, sedan får det räcka med ATY för ett tag framöver.

Utrustning:

Sedan lång tid tillbaka har jag sett värdet i att ha den bästa tänkbara utrustningen, allt för att göra tiden både på och av banan så effektiv som möjligt.
Nu var det ju så att jag var av med min packning i ca 12 timmar och då gällde det att spela med det jag hade.
Skor: hade två par New Balance som jag varvade mellan, tycker att det är skönt för fötterna att få "fräscha" skor med jämna mellanrum.
Strumpor: varvade med kompressionsstrumpor och Newline´s 2 layer sock, när jag hade låga strumpor körde jag med underbenskompression.
Gaiters: Köpte ett par nya Inov 8 inför loppet och dom var klockrena, speciellt under det första blöta dygnet.
Jackor: Hade med mig ett flertal Newlinejackor i olika tjocklek med olika förmåga att stå emot regn, upplevde att jag alltid hade komfort tack vare Newlines suveräna förmåga att tillverka kläder som både andas och står emot både regn, kyla och vind.
vantar: hade vantar på mig större delen av loppet och varvade mellan tunna newlinevantar och deras tjockaste cykelhandskar, dom var grymma på nätterna.
Liggunderlag: Jag visste att antalet sängplatser var begränsade så jag tog med mig världens bästa liggunderlag Expeed dowmat, 9 cm luft och dun.

Energi:

Jag vet vad som funkar för mig och hade därför med mig en arsenal av energi som skulle räcka hela loppet.
Sportdryck: Körde med Hammer Perpeteum från början till slut, varvade med små mängder vatten.
Electrolyter: Hammer Endorlytes + Anti fatigue caps löste uppgiften väl, hade en del kramp men detta kom bara när jag vilade och det kopplar jag inte samman med elctrolytbrist.
Fast föda: hade med mig 5 st påsar med frystorkad mat som jag käkade antingen när det inte fanns fast föda att tillgå från organisationen eller då den inta passade mig.
Flaskor: Hade en stor plus en liten handjagare, den stora hade jag Perpetuem i och i den lilla var det vatten, skönt att slippa hålla flaskan utan det var bara att spänna fast den på handen det varv jag tog med den runt.

För att summera så kan jag bara säga att dom förberdelser jag gjorde innan visade sig vara väl tilltagna och med framförallt med hjälp av Newline´s kläder så tog jag mig igenom alla de vädertyper och scenarion som utspelade sig under loppet.

Nu har jag sprungit längre än någon annan svensk på 72 timmar.


Kommentarer
Postat av: Lotta Johansson

Det är med glädje vi samarbetar med dig Andreas. Du är otroligt duktig och målmedeveten! Nu är det dags för dig (å även Jessica) att plocka ut vår/sommar 2011 kläder.



Vi hörs !



Mvh Lotta, Newline

2011-01-09 @ 23:03:39
URL: http://www.newlinesport.com
Postat av: Sebastian

Stoooort grattis än en gång. Det var riktigt spännande att följa loppet på webben!

2011-01-10 @ 06:15:31
URL: http://ultrazebban.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0