Planen har tagit form.

Idag har jag ägnat mig en del åt att dels hitta ett 24 timmars att köra i sommar (inte helt lätt) och dels har jag lagt träningen fram till TEC.

Träningen förra året gick som bekant väldigt bra och jag lyfte mig flera nivåer, de framgångsfaktorer som jag sett är bl.a:

* Variationen mellan passen var större än tidigare.
* Jag körde för första gången strukturerad och målinriktad fartträning.
* Hård styrketräning planerades in regelbundet, istället för som tidigare då det mer var ett komplement.
* Dom långa långpassen på 4-6 mil genomfördes i stort sett varje vecka.
* Distanspassen genomfördes i distansfart och långpassen i långpassfart.

Allt detta tar jag naturligtvis med mig in i träningsåret 2011 men kommer att öka mängden något. Jag kommer att köra rätt hårt fram till TEC för att bygga en bra grund inför resten av året. I stort sett kan man säga att jag kommer att köra två tunga veckor följt av en lättare vecka och sedan två tunga osv...
Under en av dom tunga så är fart och styrka prioriterat och under den andra är mängden i fokus, samma med dom lätta veckorna.

Nu vill jag bara bli frisk så att jag kan ta tag i träningen på allvar.

Nu är hemsidan för Across the years uppdaterad med bilder, resultatlista mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0