Det gör nästan ont.




Först ut idag var jag och min underbara fru, vi tog oss två varv på elljusspåret med fantastiskt väder och skidor som var ok idag. Vi har båda bra utrustning men förlitar oss på min vallakompetens som i grund och botten säger att det räcker med Blå extra, det handlar bara om antal lager. Stackars fru.

När vi kom hem så tog jag med mig svågern ut på vad som var tänkt som en rävjakt, det blev en fantastik tur i obanad snö med en temperatur som sjunk stadigt. Det är något så väldigt vackert med naturen här uppe på vintern, speciellt när det är riktigt kallt, ja det var så vackert att det nästan gjorde ont.

Across the years (6 dagar kvar):
Jag har införskaffat en hel del ny utrustning inför det här loppet:
* Vägguttagsadapter
* USB-laddare till bilen
* Lätta smidiga gaiters
* Liten handburen flaska från Amphipod
* 5 påsar frystorkad mat (som tillagas i påsen) specialvariant som i nödfall kan tillagas med kallt vatten

Andra prylar som är bra att ha med:
* Silvertejp
*Termosmugg
*Regnponco
*Vattenkokare

Vi kommer att ha en bil på plats som basläger och eventuell sovplats, vi kommer också att köpa bord och stol där borta för att ha precis vid banan. Tanken är ju såklart att minimera tidsspill, allt som kan göras på banan eller i direkt anslutning skall göras där. Min support kommer att få det rätt slitigt efter ett par timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0