Energitorsk

Idag var det dags för det första lite längre långpasset sedan ATY, en polare från jobbet ringde häromdagen och ville hänga med. Jag stack hemifrån vid halvtiotiden, mötte upp min medlöpare vid Sollentuna station en stund senare. Vi satte gemansam kurs in mot stan utmed Edsviken, solen lyste och vi hade en riktigt fin tur. Efter en stund började jag fundera på hur jag hade tänkt mig energiupplägget för passet, fick liksom inte ihop det. Misstaget blev uppenbart när jag insåg att jag hade 4 skopor Perpeteum i flaskan (skulle ha 8). Att jag också hade glömt flaskan med 5 doser gel var ju inte direkt klockrent. Vi fortsatte med att runda Brunnsviken och när den var rundad så drog mitt löparsällskap Össterut medans jag satte kurs hemmåt. Vid Bergshamra (ca 10 km kvar) kände jag att kroppen började signalera Energibrist på allvar. Redan efter ytterliggare någon km började det bli riktigt jobbigt. Jag bestämde mig för att kliva ut på skridskospåren ute på Edsviken för att dels slippa kupering och dels för att kapa någon km. Väl ute på isen trummade det på rätt bra och jag kom tillbaka lite men så fort jag klev upp på vägen med ca 3 km kvar å slog klubban till rejält.
Helt förbaskat dunderslut klev jag innanför dörren hemma, det krävdes en Hammer recoverite + en stor lunch + dubbla koppar kaffe innan jag kände att livet började spira i kroppen igen.

Tog lite foton ute på Edsviken, jag hade i alla fall tur med vädret.



Igår kom det paket från Newline, shit det var som julafton igen. En stor låda full med Vår/sommar kollektionen. Hur mycket bra grejer som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0