Across the years, del 1.

Hemma igen efter  ca 25 timmars resande, nja inte riktigt hemma men hos familjen uppe i Saivo. Tänkte berätta om min resa till Phoenix och tävlingen där i lite olika delar.
Dagens inlägg blir om resan dit och förberedelserna innan loppet.

Resan dit:
Startade i Saivo på söndagen.Bil 3 timmar till Kiruna, flyg 1:45till Stockholm och sedan 30 min taxi hem till en tom lägenhet. Eftersom planet från Kiruna var rejält försenat sålandade jag inte in i lägenheten förrän kl 0100, fixade lite med packningen. Upp efter 4 timmars sömn, taxiut till Arlanda, träffa Roland (support utav guds nåde),checka in. Flygresna till Denver gick utan skavanker men väl där så skulle vi checka ut vårat bagage för att sedan checka in det igen, inget bagage kom och vimissade planet till Phoenix, ett par hundögon senare så var vi i alla fall ombokade till ett senare plan (trots att det var fullt). Kom fram till Phoenix och fick direkt ställa oss i kön till disken där alla som inte fått sitt bagageskall ställa sig, vi var inte självaom jag säger så.
Utan bagage men med en förhoppning om att det skulle komma tisdag kväll så begav vi oss till hotellet.

Förberedelser:
Nu är det tisdag och vi har bestämt oss för att börja med en rektur tilltävlingsområdet, kolla bilväg, matställen, banan mm. Kom ut till Nardini manor























och fick röra oss fritt på området, när vi lämnade platsen kändes allt väldigt bra.
Bilden nedan är på Roland och vårat monster till suportbil påplats ute vid tävlingsområdet.

Nu satte vi fart mot den löparbutik jag googlat fram kvällen innan.
Jag reste med en uppsättning tävlingskläder i handbagaget och båda mina par med löparskor. Handlade upp oss på det absolut nödvändigaste om det nu skulle bli så att packninge ej kom tilbaka.
Åkte ut ännu en gång till tävlingsomådet, denna gång för registrering och rek av supportplats, åkte därifrån med en goodiebag + en riktigt bra supportplats. Ägnade kvällen åt att försöka få tag i bagaget och att sova.

Imorgon blir det beskrivning av den första delen av loppet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0