Jodå för tusan.

Det känns verkligen superkul och inspirerande att ha börjat skriva igen och det känns som ett väldigt bra beslut.

Närmast är planen att beskriva träningen fram till Across the years samtidigt som jag kommer att beskriva tävlingen lite mer detaljerat. Jag kommer också precis innan jag åker till USA att prata lite om mitt mål och hur jag tänker nå det.

Träningsmässigt så ligger jag just nu alltså i nedtrappning/formtoppning och har gjort så i en veckas tid. Innan den veckan så hade jag två riktigt tunga veckor där jag fokuserade på att få mycket mängd. Förra veckan var en kortare mängdvecka och denna veckan är den veckan där jag kör lite mer fartinspirerad träning. Detta är samma upplägg som jag körde inför GAX i sommras och då kände jag att jag var i kanonform på tävlingsdagen. En liten skillnad är att jag vilar lite mer den sista veckan, jag tror på ett antal dagar med totalvila innan längre tävlingar.
Dagens träning var ett distanspass på 10 km där syftet var att bara känna flyt och komfort i löpningen, att känna hur kroppen tycker att det börjar bli riktigt lätt att springa. Passet gick bra och det kändes som jag ville.

Nu till Across the years:
Loppet går av stapeln den 29:e december och platsen är Nardini Manor strax utanför Phoenix Arizona.
Tävlingen är alltså 72 timmar lång och tävlingsmomentet ligger i att komma så långt som möjligt under den tiden. Banan är en grusväg/gång som är byggd just för detta ändamål och är 500 meter lång.


Här är en bild över hela tävlingsområdet, den gula markeringen visar grusvägen. Det lär bli lätt att hitta efter ett par varv.


Kommentarer
Postat av: Liza

Grymt! Det är som den amerikanska varianten av HKV-Varvet..? Flygen börjar gå igen nu så det är lugnt, ha kul och Fulefisk på dig :)

2010-12-21 @ 09:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0