Across the years, summeringen.

Summeringen:
Min plan när jag startade loppet var att springa mer än 400 km och om jag hade tre riktigt bra dagar skulle det till och med kunna bli upp mot 450. Det svenska rekordet på strax under 280 km såg jag som ett bra delmål längs vägen.
Som jag redan sagt så inleddes ju tävlingen med ett regnväder som inte var att leka med, det i samband med att jag inte hade min packning de första 12 timmarna gjorde att jag snabbt insåg att de 18-19 mil jag räknat med efter första dygnet skulle utebli. Viktigast var dock att jag hade en bra känsla. Den bra känslan var något som jag jobbade aktivt med under hela loppet och det var en framgångsfaktor.

Energimässigt mådde jag väldigt bra under hela loppet bortsett från en kort stund under det första dygnet, bort med all gel, gå i en timme och en näve ingerfära sedan var dom problemen ur världen. Som vanligt var min bas Perpeteum, Endorlytes och Antfatigue caps. Käkade riktig mat var fjärde timme ungefär.
Sprang tre varv gick ett varv, körde så i tre-fyra timmar innan jag tog 15-20 minuter rast. Sömnen blev väl ca 3,5 timmar utspritt på 3 tillfällen, bra kvalitet på sömnen varje gång.

Under alla dom förutsättningar som rådde så är jag otroligt nöjd med min insats. 384 km är väldigt nära 400 och jag vet att jag gjorde vad jag kunde. Min andraplacering är mycket bättre än jag kunde drömma om innan start så den är jag vansinigt nöjd med.
Jag har aldrig sprungit i så många timmar och känt mig så stark, jag behövde väldigt sällan slita utan kunde hålla en bra fart i både löpning och gång.
Jag måste skriva några rader om min support. Roland, denna support av guds nåde! Han sov inte en minut under loppet och jag tror inte han missade mer än 10-15 varvningar. Han var bättre än man kan förvänta sig och han gjorde att jag ville springa bättre. Han hade också förmågan att ta listiga beslut åt mig samtidigt som han hela tiden lyssnade på mina behov. TACK ROLAND!!!!

Bilden är på Ed, mig, tävlingsledaren och John (Überlöpare från USA) direkt efter avslutningscermonin som för övrigt var den bästa jag varit på.

Imorgon tänkte jag skriva om några framgångsfaktorer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0