2011

Då har jag officiellt lagt Across the years bakom mig och blickar nu framåt mot tävlingssäsongen 2011. Bortsett från årets drängförkylning så känner jag mig grymt motiverad och taggad att komma igång med hårdträningen inför årets nästa tävling. Vilken tävling blir det då?

TEC såklart.

Ca 15 veckor kvar till start och träningsplanen har börjat ta form, mer om det när den är klar, vilket kommer att bli innan veckan är slut.

Tävlingsplaneringen var egentligen klar men under ATY så kom jag fram till att jag vill köra ett 24 timmars under 2011, mestadels för att jag känner mig redo att ta mig an den disciplinen igen och göra ett nytt pers.

Planen just nu är att köra TEC plus ett 100 mileslopp till sedan ett 24 timmars. Har också bestämt mig för att skicka in en anmälan till Spartathlon, detta kungslopp av alla lopp. Går allt bra så blir det nog ett lite längre lopp under hösten också men det får vi se då.

Jag har sedan flera år tillbaka bestämt mig för att 2011 blir mitt sista "pröva på år" från och med 2012 blir det fullt fokus på de typlopp där jag känner att jag har störst potential att nå mina mål. Across the years gav en tydlig indikation som visar åt vilket håll det lutar.

2011 here i come!

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Det vore ju lite coolt om du sprang Badwater.

Ett annat lopp som vore en grym fjäder i hatten är Barkley Marathon (http://www.mattmahoney.net/barkley/), men jag vet att du hatar navigering, så det är väl uteslutet kan jag änka. :)

2011-01-12 @ 18:03:04
URL: http://ultrazebban.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0