Som om det vore meningen...

Idag belönades vi med extremt milda temperaturer, bara 10 minus, tjohoooo. Körde ett varv på elljusspåret (skidor) med min underbara fru och Storgrabben som uppvärmning. Direkt när det var klart stack jag ut och körde 2x2000 meter i tävlingsfart på 10 km med 3 min vila mellan. Kändes så fantastiskt bra i kroppen att jag rös två gånger under passet.
Nu är det bara en 10 kilometare kvar på Julafton sedan blir det vila för hela slanten.

Det är många som reagerat på att jag vilar så mycket innan vissa lopp och tycker att jag borde väl bli seg och slö när jag vilar så mycket.

Om du skulle springa i 3 dygn vad skulle då du prioritera? Ett par ben där fartsensorerna är triggade till tusen och 3,10 farten sitter som en smäck. Eller ett par ben som skriker efter löpning och är så utvilade att det nästan blir löjligt. Jag vet vad jag väljer och vad som funkat för mig så här långt.

Across the years: (7 dagar kvar)
Idag tänkte jag faktiskt ta och skriva lite om mina målsättningar på loppet och hur jag resonerar kring det.
Målet är att springa mellan 400 och 450 km, att jag gör 400 är jag säker på så länge ingenting händer. Men det är ju just det som kommer att hända, frågan är bara vad som kommer att hända och hur ofta? jag har lärt mig den hårda vägen att det är ingen idé att sätta upp en plan innan start och sedan hålla sig till den stenhårt oavsett vad som händer, för det händer saker, både saker man kan förutse och saker man aldrig kan drömma om. Därav spannet mellan 400 och 450. Jag kommer inte att fokusera på placeringar utan kommer bara att använda det som en motivator under loppet för att pressa mig ytterliggare. Planen är att springa tillräckligt kort första dagen för att känna mig stark inför dygn två som erfarenhetsmässigt är det tuffaste. Men såklart tillräckligt långt för att bära mot målet. Kommer att gå väldigt mycket på känsla det första dygnet och planerar inte att sova förrän det andra dygnet.
Hur det blev vet vi om några dagar.

Här är en bild från en 6 dagarstävling jag sprang där det regnade mer än vad någon av oss kunnat förutse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0