Sista rycket (nästan)

Dagens träning var en fröjd, först när jag tvingas till avhållsamhet från löpningen förstår jag hur viktig den är för mitt välmående. Jag springer för att prestera men jag springer framförallt för att jag älskar känslan av att ha en kropp som bara springer och springer. Att kunna ta mig till fantastiska platser för egen maskin.
Idag var det lite mildare (-13) så jag tog med mig min underbara fru och Storgrabben på en tur runt elljusspåret (skidåkning). När vi var tillbaka vid huset igen så bytte jag bara skor till löparskor, tog med mig hunden och sprang iväg 6 km, delvis i rätt djup snö.

Träningsplanen de närmsta dagarna är att köra 2x2000 meter imorgon och sedan 10 km distans på fredag, sedan tänkte jag vara färdigtränad och vila mig i form. Förmodligen måste jag stuva om lite eftersom det är 29 minusgrader ute just nu och då kör i alla fall inte jag 2 st tvåtusingar. Vi får se imorgon helt enkelt.

Kroppen känns i alla fall väldigt bra, jag känner mig stark och utvilad, nu väntar jag bara på den där segheten som infinner sig efter ett par dagars totalvila, gött.

Som jag nämt tidigare (och kommer att göra igen) så kan ni ju följa mig under Across the years på massa olika sidor. Vill du ta del av det nyhetsbrev jag skickar ut ca en gång per månad så är det bara att skicka ett mail till [email protected] . I år har det gått ut 9 st och jag kommer att skicka ut ett till innan året är slut.

Nedan kan ni se hur det sista nyhetsbrevet såg ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0