Nu drar vi.

Sitter på Kiruna flygplats och väntar på mitt plan som skall ta mig till Stockholm. Imorgon drar jag vidare till Arlanda där jag möter upp min support Roland. Sedan vänar 18,5 timmar resa till Phoenix.

Uppladdningen senaste perioden har gått mer eller mindre enligt plan, jag har vilat ett par dagar mer än planerat förra veckan eftersom jag kände mig lite under isen och vilan gjorde susen. Träningsmässigt har jag tränat väldigt lite senaste två veckorna, helt enligt plan. Nu börjar det spritta rejält i benen. Att få den sista veckan så här innan tävlingen med familjen uppe i ödemarken har varit kanon, problemet är att jag redan saknar dom så att det gör ont.

Across the years (3 dagar kvar)
Idag la man ute lite info på förstasidan för tävlingen, man säger bland annat att man en kort stund efter start kommer att länka direkt till en speciell sida bara för resultat och liverapportering. Resultatuppdatering med någon minuts fördröjning, två webbkameror som streamar live, en meddelandeservice där man kan skicka meddelande till enskilda löpare, vi kommer att ha brevlådor i anslutning till banan där dom läggs upp.
Man säger ochså följande: Runners note: Be sure to come prepared for the possibility of both cold and rainy weather during the race. At this writing it looks like it won't be 100% comfortable.
Ja, vad säger man. Mysigt så in i bomben med andra ord. Hade väl tänkt mig rätt varmt och skönt väder men nu verkar det inte bli så, packar ner en extra jacka och en extra mössa sedan är det bara att köra. Mycket kan jag påverka men inte vädret och då finns det ingen anledning att hetsa upp sig.

Jag lovade ju att återkomma med hur ni följer mig på tävlingen:
* För resultat, video, meddelandeservice och allt som rör tävlingen går ni till www.acrosstheyears.com
* För att läsa mina twitter som kommer att skickas flera gånger per dygn med foton och min aktuella status går ni till www.twitter.com/ultrafalk
* En gång per dygn kommer min underbara fru att uppdatera min blogg med en kort intervju som vi gör på telefon, den hittar ni här på www.ultrafalk.blogg.se
* Vill ni läsa mer om mig gör ni det på www.andreasfalk.se

Sms och mail kommer jag inte att ha tillgång til under själva loppet så vill ni skicka ett meddelande så gör ni det bäst på meddelandeservicen.

Jag är bara förväntansfull och väderprognosen stör mig inte, jag gillar att grisa.
Tänkte avsluta med vad min support precis sa på telefon: "Det lär inte bli någon brist på utmaningar"


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Stort lycka till!

Kommer blir riktigt kul att kunnan följa dig på webben LIVE...

2010-12-28 @ 10:12:33
Postat av: Lotta Johansson

Lycka till å kör hårt. Hoppas din väska kommer fram så du får använda dina underbara NEWLINE kläder ;-)



GOTT NYTT ÅR !

2010-12-29 @ 10:58:21
URL: http://www.newlinesport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0